7 lépés honlapod forgalmának növelésére (Inkább a minőséget, mint a mennyiséget szem előtt tartva )
Forrás: 7 Steps to Grow Your Website Traffic (With Quality over Quantity in Mind)
Ahrefs Blog June 17, 2017
A bejegyzés az eredeti cikk teljes anyagának fordítása. fordította: Lakatos Julianna, Seoexpert.hu
Mikor pedig a honlapunk forgalmáról van szó, a több nem mindig jobb.
Hadd legyen egy kérdésem:
Miért akarsz még több forgalmat a honlapodra?
Nyilvánvaló, több pénzt szeretnél keresni.
Ha csak egy dolgot említenék, amit a Marketing osztályunk vezetőjétől tanultam, az ez lenne:
Ha a (honlapodra érkező) forgalom nem konvertálható vásárlássá, akkor nincs szükséged arra a forgalomra. tweetel is egy kattintással…
Ebben a bejegyzésben néhány tippet szeretnék megosztani veled arról, hogyan növelheted honlapod minőségi forgalmát és ezzel párhuzamosan a bevételedet.
Az ingyenes és gyorsan felfutó forgalom mítosza
Nem számít, mit olvastál vagy tanultál korábban, szeretném ha megértenéd, nincs olyan hogy ingyen forgalom.
Az organikus keresésből eredő forgalom sem kivétel ez alól. Ha a Google-tól remélsz forgalmat, bizony invesztálnod kell: időt és pénzt is. És ez mindig hosszú távú befektetés: long-time investment.
Felejtsd el a szolgáltatásokat, szoftvereket, ügynökségeket, melyek azonnali forgalmat ígérnek szinte semmi pénzért. Így soha nem jutsz minőségi forgalomhoz.
Ezért legtöbb tipp, amit itt kapni fogsz az organikus forgalom növekedéséhez kapcsolódik. De találni fogsz néhány ötletet hirdetésekkel kapcsolatban is.
Tőlem telhetően a tippeket próbáltam néhány jó példával illusztrálni.
És nem hívnám az alábbi ötletek egyikét sem “growth hack”-nek (growth hacks (GH) = olyan marketing megoldás, ahol technológiai, analitikai és kreatív megoldások felhasználásával exponenciális növekedést érhetünk el – szerk.). Ez nem hack-elés. Valamennyi ötlet következetes munkát és / vagy befektetést igényel.
Kezdjük hát!
1. Válaszd ki a megfelelő megcélzandó kulcsszavakat a SEO kampányodban annak érdekében, hogy minőségi forgalmat növelhess – kulcsszókutatás
Amint már korábban említettem, honlapodon nincs szükséged „csak úgy” forgalomra. Neked releváns forgalomra van csupán szükséged, amely konkrét eladássá válik direkt vagy indirekt módon.
Hadd mutassak erre egy példát, amit elég gyakran használunk az Ahrefs-nél.
Tippelj, melyik kulcsszó hozza a maximális forgalmat a HubSpot blog-nak?
Ez a “how to make a gif” (hogyan készítsünk gif-et) a következő blogbejegyzésből: “How to Make an Animated GIF in Photoshop [Tutorial].” (Hogyan készítsünk animált gif-et Photoshopban – Tutorial)
Ez az.
Ha megnézed az organikus találati lista első lapjait a HubSpot blog weboldalára az Ahrefs Site Explorer-ben, a number 1 (vagyis legkeresettebb) oldaluk már több mint 78.000 látogatást kapott a keresésekből, mintegy 6000 kulcsszóra az USÁ-ban (146.000 látogatás és 16.000 kulcsszó világszerte)
Fognak vásárolni marketing vagy sales szoftvereket azok, akik GIF-et szeretnének készíteni? Kétlem.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a HubSpot’s tarartlom marketingje vacak lenne! Tényleg nagyon klassz útmutatót készítettek nagyszámú célközönségüknek, akik GIF-eket használhatnak blog bejegyzéseikben, vagy email-jeikben. A HubSpot megengedheti ezt magának.
Mindemellett néhányan a honlapjukra látogatók közül biztosan belemennek abba, hogy felkerüljenek az email listára. Ettől kezdve egy profi sales csapat néhány nagyszerű tárgyalóval a feliratkozóból vevőt csinál.
Tanulság ebből számodra az, hogy a keresési szándékot észben tartva mindig releváns kulcsszóval célozz. Ha mondjuk pl. web design szolgáltatást ajánlasz, akkor inkább olyan tartalmat hozz létre mint pl. „web design éttermeknek” minthogy egy bejegyzést írnál a „photoshop ecsetek”-ről, amivel éppenséggel versenytársaidat céloznád meg.
2. Használd (ki) jól versenytársaid kulcsszavait
A kulcsszó kutatás nem könnyű feladat. Ha szeretnél valamennyi aspektusában mélyre ásni, ez az útmutató: this guide segítségedre lesz.
De hadd hangsúlyozzam itt inkább a kedvenc kulcsszókutatási tippemet: Találd meg azokat a kulcsszavakat, melyekre a versenytársaid céloznak (és te meg még nem).
Képzeljük el egy percre, hogy az íjászat megszállottja vagy és pénzt szeretnél csinálni a hobbidból. elkezdesz felépíteni egy on-line webshopot, ahol íjászati felszereléseket fogsz árulni. Milyen kulcsszóra célzol majd „íjászati felszerelés eladó” kulcsszón kívül?
Pár perc alatt gyorsan vizsgáld meg versenytársaidat néhány jó ötletért.
Lancaster Archery Supply a legjobb online íjászati áruház. Futtassuk át weboldalukat az Ahrefs Site Explorer-en, hogy megtudjuk, mely kulcsszavak hozzák számukra a legnagyobb (organikus) forgalmat a keresőben.
Mindössze néhány perc alatt az alábbi listát hoztam össze:
Fenti lista: könnyű kulcsszavak (KD) nagy keresés számmal (Volume)
De a Lancaster Archery-nek blogja is van. Az alábbiakban egy gyors kulcsszó lista a blogból:
Elemezd ki legalább 2 legnagyobb versenytársad weboldalát, és tonnányi ígéretes kulcsszó ötlethez juthatsz saját tartalmadat illetően.
3. Adj választ a potenciális ügyfeleid kérdéseire
A tartalmad rengeteg minőségi keresési forgalmat hozhat neked, ha választ adsz potenciális vevőid kérdéseire, míg a terméked / szolgáltatásod a megoldást kell hogy meghozza problémájukra.
Valójában ez részét képezi az Ahrefs stratégiájának ami a tartalmi részt illeti. Hadd mutassam be az organikus találati lista első, legkeresettebb oldalait blogunkra a Site Explorer tool-ból.
10-ből 6 aloldalon a blogunkban egy-egy átfogó ‘how-to’ (hogyan…) útmutató található.
Hogyan találod meg a kérdést az adott válaszra?
Mutatok neked egy nem túlságosan nyilvánvaló trükköt, melyet a Keyword Generator-unk tud. Nincs benne az a kifejezés, hogy „kérdés”, de simán megkaphatod.
Képzeld el, hogy kutya oktatással foglalkozol.
Tedd be a mag kulcsszavadat a Keywords Explorer -be és menj a „Phrase match” vagy „Having same terms” (rokon értelmű vagy azonos jelentésű szavak) report-ba.
Itt le tudod szűkíteni a hatalmas mennyiségű kulcsszó listádat kérdésekre. Csak tégy be bármilyen kérdőszót, amivel a kérdés kezdődhet (pl. How? – Hogyan?) a szűrőbe:
68.000 (kulcsszó) javaslat csak arra a kombinációra, hogy “how” (hogyan) és “a dog” (kutya)! Nem rossz, ugye?
Rendezd sorba a listát keresési mennyiség (Volume) és kulcsszó nehézség (KD) alapján, majd válaszd ki a legmegfelelőbbeket.
4. Menj a hosszú kulcsszavakra és felejtsd a szöveg egy kulcsszóra való túl optimalizlását
Éppenséggel sok kérdés, amit az előzőek alapján találtál „long tail” keresési kulcsszó lesz, relatív kicsi keresési számmal.
Van egy igen részletes útmutatónk a long-tail kulcsszavakra vonatkozóan, itt: Long Tail Keywords: how to get TONS of traffic from ‘unpopular’ search queries
De itt most idézem a kedvenc részeimet belőle:
Optimalizáld a tartalmadat egy adott téma köré, ne csak egy kulcsszó köré
A Google elég okos ahhoz, hogy az egyes kulcsszavakat témák, résztémák köré csoportosítsa, és érti a szinonimákat is. Épp ezért egyetlen aloldal rangsorolható száz vagy még inkább ezer long-tail kulcsszó szempontjából.
Tanulmányunk: Our study szerint egyetlen aloldal több ezer long-tail kulcsszó szempontjából rangsorolódhat. De ehhez igencsak a téma mélyére kell ásni.
Tonnányi mennyiségű nagyszerű long-tail kulcsszó ötletet találhatsz a Google “Related searches” „Kapcsolódó keresések” eredményei között, “kapcsolódó keresések” között a Google Trends-ben, vagy a “Search suggestions (keresési javaslatok)” és “also rank for – (rangsoroltak még)” reportokban az Ahrefs Keywords Explorer-ben.
Készíts egy releváns long-tail kulcsszó listát a témádra és írd meg a sztorit természetes módon beleszőve ezeket a szavakat a szövegbe, mintha csak valaki másnak mesélnél.
És persze próbáld a legjobb kulcsszavaidat, vagy azok legközelebbi szinonimáit használni a h2 és a h3-as címsorokban.
Itt egy példa:
Nemrégiben írtunk egy részletes útmutatót: guide to finding email addresses.
Ma ez több mint 1000 organikus keresési kulcsszóra jön fel csak az USÁban.
Meg kell jegyezni persze, hogy azon keresési kulcsszavak száma, melyekre feljön az oldalad, valószínűleg eléggé lassan növekszik majd.
És persze triviálisan hangzik, de ahhoz, hogy előre kerülj, tartalmadnak linkekre van szüksége.
5. Nézd át a régi tartalmakat és frissítsd őket
Ez a taktika ellent mond a népszerű (és nem figyelmen kívül hagyható) „publikálj minél gyakrabban” tanácsnak.
De mi az értelme újabb és újabb cikkeket publikálnod, ha soha senki sem látja azokat?
Ehelyett találd meg azokat az aloldalaidat, melyek már hoztak némi forgalmat korábban, és némi fejlesztéssel frissítsd fel őket, növeld újra forgalmukat.
Vizsgálataink alapján a Google keresőmotor szereti a felfrissített tartalmakat és előrébb hozza ezeket a rangsorban. Már egyre több honlap esetében látom ezt a taktikát. De nem sokan osztják meg veled ezt a titkukat.😉
Volt egy régi útmutatónk a blogunkban: guide to analyzing competitor websites. Mindössze 50 látogatást hozott havonta a Google-ben.
Úgy döntöttünk, új életet lehelünk belé, még több, gyakorlatban használható tanácsot adunk benne, kivesszük belőle a régi adatokat, képeket és hozzáadtunk egy új fejezetet a competitive analysis legjobb eszközeiről.
Eredmény?
Ma már 4x-es keresési eredménye van anélkül, hogy újabb linkek épültek volna mögé.
6. Invesztálj közösségi média hirdetésbe
A közösségi média hirdetési lehetőségeid nagyban függnek a szakterületedtől és a költségvetésedtől.
A Pinterest a legjobb választás olyan vállalkozások esetében, ahol fontos a vizualizáció, a design, DIYs, kiegészítők piacán, stb.
A LinkedIn az a hely, ahol business professional-eket és szakértőket, szakembereket találhatsz több területre vonatkozólag. Itt tehát nem számíthatsz nagy megtérülésre ha pl. kötőtanfolyamot promótálsz.
A Facebook és Twitter szinte bármilyen típusú közönséget kiszolgál, nem igazán köthető szakterülethez.
Közösségi média felületeken hirdetni általánosságban még mindig olcsóbb, mint PPC kampányt folytatni a Google-ben. A lényegi része a közösségi felületen történő hirdetésednek persze abban áll, hogy jobban kijelölhető a megcélzandó közönség, érdeklődési kör vagy lokáció alapján.
Különböző típusú hirdetések elérhetők ezeken a közösségi média felületeken. Mivel a honlapodon, blogodban már eleve van egy meglévő tartalom, mellyel az olvasóidat vevőkké konvertálhatod, hirdetheted a bejegyzéseidet, nem pedig általánosságban a termékedet, vagy márkádat.
Az Ahrefs előtti időkből elmondhatom Neked, hogy egy jól optimalizált hirdetett bejegyzés a Facebookon jelenthet kb 30.000 elérést, 2000 megrendelést mindössze annyi mint 100 dollárért.
7. Ne kövesd vakon a neten található tanácsokat honlapod forgalmának növelésével kapcsolatban
Ne érts félre. Nem a neten megtalálható szakértők tanácsait és esettanulmányait értem ez alatt.
Ha egy taktika vagy stratégia jól működik egy szakterületen, attól az még könnyedén megbukhat egy másik területen.
Magadnak kell tesztelned és adaptálnod a dolgokat.
És mindig tartsd észben a különbséget a „bármilyen” forgalom és a „minőségi” forgalom között.
Összefoglalás
Most már azt gondolom, érted, miért kellett azzal kezdenem hogy különbséget tegyünk a minőség és a mennyiség között és megmagyaráznunk mi az „ingyenes forgalom” növelés mítosza. Ha valóban minőségi forgalmat szeretnél a honlapodra, sokat kell érte dolgoznod és sokat kell invesztálnod.
És Te vajon mit javasolnál a honlap forgalmának növelésére? Szeretném hallani a véleményedet, beszéljük meg alul, a hozzászólásokban!😉