Hogyan használjuk a Google Trends-t kulcsszókutatásra?
Biztos vagyok benne, hogy ha valaha csináltál kulcsszókutatást, a Google Trends-t használtad fel ahhoz, hogy adott kulcsszó esetében ellenőrizd, mekkora rá az érdeklődés. De még a SEO szakértők sem használják ki mi minden esetben a teljes eszköztárát ennek a nagyszerű eszköznek.
Ezért döntöttünk úgy, hogy írunk egy cikket a Google Trends-ről. Ebben a cikkben találsz néhány nagyszerű, mégis mellőzött funkciót kulcsszókutatáshoz és tartalom marketinghez egyaránt.
Google Trends adatok – magyarázat
Mikor megkezdtem a cikkírást, feltűnt, hogy némi félreértés övezi a Google Trends adatait az interneten. Sokan azt gondolják, hogy a trend grafikon a pontos keresési mennyiségeket fejezi ki az idő függvényében (mint ahogyan azt a Google Kulcsszótervezőben látjuk).
Nem igazán így működik…
Bemutatom a Google Trends-ben (Felfedezés menüpont) és a Google Kulcsszótervezőben a trend grafikont a „virágokra”:
Ahogy látszik, nagyon hasonlóak, mégsem ikrek.
A Google Trends számai az adott keresés / lekérdezés relatív népszerűségi adatain alapszanak.
A Google Trends Help-je alapján itt a magyarázat:
„A rendszer minden egyes adatpontot eloszt az általa jelképezett földrajzi hely és időintervallum összes keresésével, hogy összehasonlíthassa a relatív népszerűségüket. Másképp mindig a legnagyobb keresési forgalommal rendelkező helyek lennének elsőnek rangsorolva.”
Más szóval a relatív népszerűség = keresési mennyiség osztva az összes lehetséges keresés / lekérdezés számával.
„A kapott számokat ezután a rendszer egy 0-tól 100-ig terjedő skálán helyezi el olyan módon, hogy az adott témakört az összes témakör összes kereséséhez viszonyítja.”
A Google Trends kiküszöböli az ugyanazon a személy által végzett ismételt kereséseket rövidebb időszakokra, hogy hitelesebb képet nyújthasson. És fontos tudni, hogy a Google Trends csak népszerű kifejezésekre mutat adatot. (Kis mennyiségre 0 -át hoz)
Az alábbi grafikont hozza a Google Trends a “Facebook” keresési kifejezésre (kulcsszóra) utóbbi 12 hónapra USA területén:
Hogy bemutathassam, hogy kalkulálja a Google Trends az érdeklődést az idő függvényében, tegyük fel hogy ismerem a Google adatait (Sajnos valójában nem ismerem).
Az alábbi számok semmi esetre sem pontosak és igaziak. Csak feltevések, hogy megmutathassuk, hogyan dolgozik a Trends.
Feltétel 1: Valamennyi havi Google lekérdezés / keresés USAban 10 milliárd
Feltétel 2: Havi lekérdezés / keresés a Facebook szóra az USÁban 83 Millió
Táblázat a szimulációhoz:
Ahhoz, hogy olyan grafikont hozz létre, amilyet a Google Trends, a következőket kell tenned:
- Számítsd ki a relatív népszerűséget: lekérdezési / keresési volumen a keresési kulcsszóra osztva az össz keresésszámmal.
- Arányosítsd a hányadosokat, a legnagyobb hányados lesz a 100%.
- Rajzold meg a görbét
Ez a példa 2 fontos dologra enged következtetni:
- 1: A keresési népszerűség / érdeklődés változik a keresési kulcsszóra vonatkozó keresések / lekérdezések számának változásával (Lásd May 2017 — June 2017)
- 2: A keresési népszerűség / érdeklődés megint csak változik változik, amikor az össz keresés szám változik, hiába állandó a keresési kulcsszóra vonatkozó keresések / lekérdezések száma (Lásd: June 2017 — July 2017 a fenti példában).
Most már láthatod, hogy a Google Trends „érdeklődés” mutató nem mindig korrelál a keresések / lekérdezések mennyiségével. Az esetek nagy többségében viszont igen.
A “Star wars,” kulcsszóra a Google Trends érdeklődés és keresési volumen trendje az Ahrefs Keywords Explorer eszközében ugyanazt a csúcsot mutatja 2015 Decemberében.
Akkor most hadd mutassam be hogyan használd a Google Trends-t az online marketing aktivitásaidban különös tekintettel a kulcsszókutatásra.
Keresési trendek elemzése
Ez a Google Trends leginkább egyértelmű alkalmazása, ezért csak néhány példát mutatok.
Bizonyára észrevetted, néhány kulcsszó esetében szezonalitás tapasztalható a keresési volumeneket illetően. Nézzük az esernyő kulcsszóra a trendeket az USÁ-ban:
És ugyanez a trend Ausztráliában:
Látjuk, hogy az esernyő lekérdezés az USÁ-ban Júniusban a legnépszerűbb, míg Ausztráliában a csúcsszezon decemberre esik. Ezek a hónapok azok, mikor az esős évszak meg kezdődik ezekben az országokban, és az emberek realizálják, hogy nem szeretnének megázni.
Egyszóval, ha az üzletmeneted szezonalitást mutat, könnyedén megbecsülheted a kiugrásokat és a mélypontokat a releváns lekérdezésekre a Google Trends segítségével.
Ezen kívül ez az elemzés segít abban, hogy tökéletes témát választhass a következő tartalmadhoz. Láthatod, hogy a témára vonatkozó érdeklődés emelkedik vagy csökken.
A fidget spinner téma például halódik, míg a az érdeklődés az old-school jojó iránt tartós.
Nézzük, mi mostanában a trendi
Ha felkapott témákkal, hírekkel és ahhoz kapcsolódó lekérdezésekkel szeretnél foglalkozni, akkor a „Felkapott keresések” menüt használd az általad megcélzott országra természetesen. felkapott keresések
A „Felkapott keresések” a Google Trends-ben olyan kereséseket mutatnak meg számunkra, melyeknél ugrásszerű növekedés történt a keresési forgalomban az összes többi kereséshez képest az elmúlt 24 órában a kiválasztott lokációra (Magyarországon ez országszintű keresés lehetséges – a szerk. ) és ez óránként frissül. Éppenséggel azt mutatja meg, mi érdekli leginkább az embereket épp most.
Ha TV sorozatokról, filmekről blogolsz, akkor ma itt az ideje írnod a Stranger Things Season 2 filmbemutatójáról.
Ha végigfuttatod a Felkapott keresésekben kiválasztott témát az Ahrefs Site Explorer megnézheted rá az organikus kereséseket.
Habár a fenti keresés csak néhány órája vált elérhetővé az Ahrefs eszköze már mutatja is a keresett kulcsszóra találatokat.
Találj egészen új kulcsszó ötleteket és releváns kapcsolódó témákat
Google Trends megmutatja neked, milyen más lekérdezéseket végeznek azok, akik a Te kulcsszavadra kerestek („Kapcsolódó lekérdezések” a szerk). Ez egy nagyszerű lehetőség, hogy olyan kulcsszavakat találj, melyek eddig eszedbe sem jutottak. Ezen felül pedig még inkább megérted mire van szüksége a potenciális vásárlódnak és mi a vásárlód „keresési útja”.
Egy példa: Mikor a vásárló “Sneakers” keres a Google-ben, kiderül hogy legtöbben a Nike-ra és az Adidasra is keresnek.
Két lehetőségünk van itt választani: “Legnépszerűbb” és “Növekvő”.
A lekérdezéseket, melyeket a Google Trends felajánl számodra illeszd be mint mag kulcsszót az
Ahrefs Keywords Explorer-be és a Keyword Generator -ból még több kulcsszó ötletet meríthetsz.
Itt alkalmazhatsz további szűrőket a keresési volument és a kulcsszó nehézségét illetően hogy találj néhány értékes kulcsszót.
Google Trends megmutatja számodra a „Kapcsolódó témaköröket” is. Bár ez a szekció elmarad a várakozásoktól.
Csak mert van keresés a „white sneakers”-re, az Google Trends szerint a “White — Color” kapcsolódó témakör.
Elemezd és hasonlítsd össze az érdeklődéseket régiónként
A relatív népszerűség összehasonlítható régiónként is egy-egy adott lekérdezésre a Google Trends-ben. Egyéb esetben a legnagyobb keresési volumennel rendelkező régiók mindig előnyt élveznének, nem igaz?
Megnézheted, hogy melyik országban, régióban városban legnépszerűbb az adott lekérdezés. Ez egy roppant fontos kérdésre ad választ: Hol a legnagyobb termékedre / szolgáltatásodra a kereslet?
Nézzük, merre a legnagyobb a kereslet az USÁ-ban a „space heaters”-re?
Az északi államokban, ami nem meglepő.
Mi a helyzet a város szintű bontással? A Google Trends tudja ezt is.
Van itt Portland-ből valaki? Milyen ott az időjárás?
Az érdeklődést is összehasonlíthatjuk 2 régió között egy bizonyos lekérdezésre. Szégyenszemre magam is csak pár napja fedeztem fel ezt.
Ezt úgy tudod megtenni, hogy az egyik kereső doboz jobb oldalára kattintasz és alkalmazod a szűrési feltételeket, amit szeretnél.
A képernyőfotón tökéletesen látszik erre a példa: népszerűség Google Trends:
A „Star Wars” keresési volumenek nyilvánvalóan magasabbak az USÁ-ban mint UK-ben. De a grafikonok mégis szinte egybevágnak. Ami azt jelenti, hogy a Star Wars egyformán népszerű mindkét régióban.
Összefoglalva
Google Trends-t nem a SEO szakemberekre vagy a tartalom marketingre szabták. De látható, hogy mégis nagyban segítségünkre lehet. Természetesen vannak más eszközök, melyek kifejezetten a kulcsszókutatást, a tartalom marketinget szolgálják. De semmilyen más eszközben nem található trend specifikus elemzés.
És természetesen egyetlen más eszköz sem ad pontosabb képet arról, mik a keresési trendek éppen most.
Használod a Google Trends munkád során? Szeretném ha Te is megosztanád tippjeidet erről!