A Kulcsszó és honlapod látogatottsága
A Kulcsszó jelentése
Kulcsszó fogalma: A kulcsszó azt a szót, kifejezést jelenti, amire az emberek rákeresnek az interneten.
Amikor keresel valamit – legyen az áru, információ, bármi – a fejedben lévő kérdés nyomán végül egy bizonyos kulcsszó vagy keresési kifejezés lesz az, amit begépelsz a Google keresőjébe. A Google ennek alapján javaslatokat hoz Neked. Ez a kulcsszavas keresés. A Google szerencsére magától mutat még több az általad beírt kulcsszóval szoros kapcsolatban álló egyéb kulcsszavakat, melyekre előtted legtöbben kerestek már.
Mi a pontos jelentősége a kulcsszavak használatának?
Ha a Google-ben keresel valamit – beütsz egy kulcsszót – akkor pontosan arra a bizonyos dologra vagy kíváncsi, amire keresel, nem másra. Vagyis a keresett kulcsszó meghatározza a témát.
És ha te mint vállalkozás azt szeretnéd, hogy az adott kulcsszóra a Te árudat, szolgáltatásodat hozza fel a Google, akkor a holnapodnak / adott aloldaladnak pontosan erről kell szólnia. Ez kell legyen a témája. Ráadásul fontos, hogy ugyanazt értsd Te is az adott kulcsszó alatt, amit a látogató ért, amilyen kulcsszavakkal ő keres. Más szóval egy nyelvet kell beszélj az ügyfeleddel, és ez az interneten még inkább igaz!
Sokszor ugyanis az ügyfelek nem ugyanazokat a kulcsszavakat, kifejezéseket használják amikor egy termékre / szolgáltatásra keresnek a Google-ben, mint amit Te mint szakember gondolsz, vagy szakmailag helyesen használsz. Nem is gondoltad ugye, hogy milyen fontos a fogalmazás, a helyes szinonima megválasztása? Pedig a megfelelő kulcsszavak használata nem csak seo (keresőoptimalizálás) szempontból fontos, hanem például akkor is, ha bármilyen online felületen hirdetsz (Google Ads, Facebook) – a szóhasználaton, a megfelelő kulcsszó használaton múlhat az egész kampány sikeressége!
De hogyan találjuk meg a helyes kulcsszavakat?
A helyes kulcsszavak, illetve az egy-egy kulcsszóban vagy egy szó különböző szinonimáiban rejlő keresési potenciált a kulcsszókutatás segítségével tudjuk meghatározni, és a keresési potenciált összehasonlítani.
Jó példa erre az alábbi táblázatban szereplő „B kategóriás jogosítvány” és rokon értelmű kifejezéseinek, szinonimáinak összehasonlítása.
A fenti táblázatból az látszik, hogy legtöbben a „b kategóriás jogosítvány” kereső kifejezéssel keresnek a Google-ben akkor, ha B típusú jogosítvány szeretnének. „b jogsi” keresőszóval már nagyságrendekkel kevesebben keresnek, míg a „b kategóriás vezető engedély” kulcsszóval pedig szinte senki.
Ezek után természetesen egyértelművé válik, hogy honlapunkon melyik kifejezést kell majd használnunk és melyiket nem.
A fenti példa kiválóan megmutatja azt is, hogy akár egy induló honlap esetében is mennyire fontos dolog kulcsszókutatást végezni. Ez felér egy kisebb piac kutatással. Vajon szolgáltatásunkra van egyáltalán keresés a Google-ben? Ha van az azt jelenti, hogy van rá kereslet. Ha nincs rá keresés, akkor nincs kereslet, vagy éppen csak egészen más szavakkal, kifejezésekkel keresik az emberek.
Ezért lényeges tehát a kulcsszavak helyes megválasztása, más néven honlapunk keresési kulcsszavakra történő optimalizálása. Ha ezt kihagyjuk a számításból, akkor nem találnak ránk a potenciális ügyfeleink, vásárlóink a keresőben.