Google keresőoptimalizálás – Te tudod, mi a honlapod célja?

Google keresőoptimalizálás – Te tudod, mi a honlapod célja?

Miért fontos a Google keresőoptimalizálás?

A weboldal célja mindig az, hogy minél többen rátaláljanak. A világ keresőiben összesen átlagosan naponta 6.5 milliárd keresést indítanak. Ebből a Google-ben 4,5 milliárdot. A statisztikák szerint tehát a legtöbb weboldalt magasan a Google keresőben találják meg, ezért kiemelten fontos a Google keresőoptimalizálás.

Miért fontos a Google?

A keresőoptimalizálás egyik szakmai ága az ún. kiemelt keresők optimalizálása, ezek között a Google optimalizálás a piacvezető irányzat.

A Google optimalizálás azért az egyik közkedvelt szakterület, mert a Google piacvezető (2017 októberi havi adat alapján ez 91%) szerepéből adódóan a felhasználók jelentős számban használják.

Napjainkban már fontos üzleti értékké válik az, hogy hányadik helyen található a weboldalunk a Google találati listáján.


Ez a fajta megjelenés – amit organikus megjelenésnek nevezünk – ráadásul a legolcsóbb és leghatékonyabb fajtája az oldalak népszerűsítésének, szemben a Google Ads fizetett reklámjaival.

Ha a Google kereső találati listáján a weboldalunk jó pozíción van (értsd első oldali első 5 pozíció) a Google gyakorlatilag ingyen szállítja az oldalunkra a látogatókat, akikből azután vásárlók válnak.

Az organikus találat fontossága

Az alábbi ábra jól mutatja az organikus találatok fontosságát. Megkülönbözteti a fizetett linkekről (= hirdetett linkek) történt találatokat az organikus találatoktól „vásárlás” kategóriában az egész világon valamennyi keresőmotorra. (Az elemzés az asztali gépekre vonatkozik, mobil eszközöknél valószínűleg más az arány) Asztali gép eszközökre vetítve a keresések mindössze 5% érkezett fizetett linkről, 95% pedig organikus találat volt.

forrás: smartinsights

Összefoglalva tehát a fent leírtak alapján egyértelmű, miért ilyen fontos számunkra a

Google keresőoptimalizálás:

  • A keresők piacán a Google több mint 90% részesedéssel bír.
  • A keresések 95%-a pedig organikus keresésből érkezik.
  • Vagyis Google keresőoptimalizálással az összes internetes keresések 85%-át tudjuk megcélozni, amely hatalmas előny minden olyan vállalkozás / szervezet számára, mely saját honlappal rendelkezik és keresnek rájuk / termékeikre az interneten.

GOOGLE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Megtalálható a neten a weboldalad? Erre jó: Google keresőoptimalizálás…
A weboldal célja az, hogy minél többen rátaláljanak. A Google piacrésze 90% az internetes keresők közt. Ezért fontos Neked is a Google keresőoptimalizálás!