Google első oldal: Elérhető cél?
A Google keresés eredményei
közül a látogató általában csak az első, jó esetben talán még a második oldalt nézi meg. Vagyis a találati lista első 10, (vagy legalább az első 20 elemében érdemes benne lennünk). Tehát nem csupán az internetes adatbázisba kell bekerülnünk (azáltal hogy létrehoztunk egy honlapot ez már megtörténik). Még fontosabb az, hogy a lényeges kulcsszavakra rákeresve a találati listában a Google első oldal-án jelenjünk meg.
Hogyan rangsorolja a Google a honlapokat?
A Google számítási módszere szigorúan titkos. Ennek legfontosabb algoritmus eleme a Page Rank. A Google alapvetése szerint a weboldalak készítői a saját lapjukon elhelyezett linkekkel csakis a számukra értékes weboldalakra mutatnak, ezáltal az összes link felfogható egy-egy szavazatként az adott céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, a Google szerint annál fontosabb. Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. Az algoritmus által ezúton előállított szám lesz az adott weboldal egyedi PageRank indexe. A page rank-en kívül valószínűleg még több száz szempontot vesz figyelembe a Google.
Hogy jön össze a Google első oldal?
Amennyiben az alábbi 10 szempontot szem előtt tartod és folyamatosan dolgozol az ügyön, van esélyed a Google első oldalára kerülni. Még jobban teszed persze, ha szakértőre bízod mindezt, mert látni fogod, hogy nem kis munka, amiről szó van:
Vizsgáld meg tehát az alábbi, mindössze 10 pontot:
1. Van-e keresés a Google-ben egyáltalán a honlapod témájára:
ha nincs termékedre / szolgáltatásodra igény, rá irányuló keresés sincs, hiába lennél akár a Google első oldalán, ezzel nem sokra fogsz menni
2. Weboldalad téma és szöveg tartalma milyen:
Weboldalad valóban arról a témáról szól, amire a látogató keres? Egy téma köré van felépítve, vagy egy csapásra több legyet szerettél volna ütni? Ez esetben ugyanis sem a látogató sem a Google nem fog „kiigazodni rajta”, elveszítjük a figyelmét. Tehát szükség van a jól felépített, egy adott téma köré csoportosuló weboldalra és szövegtartalomra.
3. Honlapod oldalaink szövegezése milyen:
Előfordul-e benne a megcélzott kulcsszó? Ha igen, vajon elégszer, de nem túl sokszor, és vajon a kellő helyen?
4. Honlapod Meta adati:
Be vannak-e állítva a weboldalad meta adatai (title, címek, meta leírás, URL, stb) a kulcsszavakra a megfelelő módon?
5. Honlapodra mutató bejövő linkek:
Azt, hogy a találati listán milyen a weboldalad pozíciója, jelentősen befolyásolja, hogy hány és milyen látogatottságú weboldalról mutat a link honlapodra. Legfontosabb linkeknek, rangsorban előrébb állónak azokat a linkeket tekinti a Google, melyeket nagy látogatottságú hasonló témájú honlapokról kapsz.
6. Honlapodról kifelé mutató linkek:
Ezek szintén fontosak a Google-nek. Bár tanítják, hogy ne navigáljuk el a látogatót a saját honlapunkról, mégis a Google szemében is fontos, hogy minél több információt ad-e át honlapod így is a látogatónak.
7. Honlapod domain neve:
Szintén fontos és erős tényező a Google szemében maga a domain neve, de önmagában kevés a Google első oldal-án való megjelenéshez
8. Weboldalad technikai feltételi:
Fontos, hogy a weboldalad úgy legyen megírva / olyan sémát használjon (WordPress, stb) hogy az alapvető SEO (kulcsszavak, meta leírás, címek, címkék, stb) beállításokat egyáltalán lehetővé tegye számodra / programozód számára. A honlapodnak felhasználóbarátnak kell lennie, segítenie kell az egyszerű, gyors navigációt. Reszponzív legyen a weboldalad, mobil eszközön is tökéletesen működjön. Fontos például az is, hogy mennyire gyors az oldalak betöltődési sebessége, (lassító tényező lehet pl a túl nagy képek használata).
9. Weboldalad mióta érhető el:
A Google jelenleg hátrányosan különbözeti meg az új oldalakat a régiekkel szemben. Az időfaktor tehát lényeges szempont mind a linkek kialakítása miatt, mind pedig az oldal tartalmának folyamatos építése miatt. Mindkét dolog igen időigényes.
10. Sosem dőlhetsz hátra!
A mai világban hatalmas a verseny a Google első oldali helyezésért. Ezért sosem dőlhetsz hátra. Folyamatosan friss, a látogatóid számára szakmailag érdekes tartalommal kell szolgálnod, és szemmel kell tartanod versenytársaidat. Kulcsszavaidat negyedévente ellenőrizni kell, és ha változásra van szükség, azonnal reagálnod kell.
+1. Jelen vagy a közösségi média felületein is?
Manapság egyre fontosabb, hogy a cég jelen legyen minél több közösségi média felületen (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, stb). Ezek szintén linkként foghatók fel a Google szemében, és mint ilyenek közvetlenül növelik a honlap erejét. Érdemes tehát létrehozni profilt ezeken a felületeken, és ami még fontosabb, ezeket is karban tartani, frissíteni. Jó hír azonban, hogy ha már van egy jó honlapod, melyről egyszerű a megosztás, akkor ez minimális munkával megoldható.