Megéri a SEO ára?

Megéri a SEO ára?

Szerző: Lakatos Julianna SEO szakember. 2021.03.08. Seoexpert.hu
 

Megéri a SEO ára?

Avagy hogyan értünk el 5x-ös bevétel növekményt a SEO-val 3 hónap alatt?

 

Nem szeretném ugyanúgy kezdeni, mint a többi hasonló tárgyú cikk, hogy a  SEO ára nagyon nehezen meghatározható, sok tényezőtől függ, hogy egyszeri  SEO elemzést választasz vagy folyamatosan együtt dolgozol egy SEO szakemberrel, stb, stb. Ezeket már úgyis tudod, vagy olvastad máshol. Ehelyett két konkrét példán keresztül mutatom be, hogy megéri-e a SEO ára egy kisvállalkozásnak ma, 2021-ben Magyarországon? Ebben a cikkben az első esettanulmányt olvashatod.

 

A SEO ára a seoexpertnél 149.000 Ft, ami teljes SEO auditot takar, konkrétan

 

– honlap mélységi átvizsgálását,

– hibák kiszűrését és rendbetételét,

– technikai SEO beállítások elvégzését a honlapon,

– kulcsszókutatást,

– belső linkek rendbetételét,

– 5 db külső linket minimum 10 DA domainekről,

– 1 db SEO cikk (bejegyzés) megírása képekkel, SEO beállításokkal,

– webmester eszközök beépítését a honlapba,

– SEO koncepció kidolgozását,

– SEO oktatást

 

A piacon ez kedvező árnak számít. Én azt láttam és tapasztaltam, hogy ennél kevesebbért nem kapsz valóban hatékony és átfogó megoldást.

Egy dolgot fontos kiemelni a fent leírtakkal kapcsolatban: Az egyszeri SEO audit nagyon sokat tud lendíteni egy honlap keresőbeni pozícióján és ezáltal a honlapra érkező kattintás szám növelésén, majd ezzel párhuzamosan a megrendelések számának növelésén.

Azonban ha valóban azt szeretnéd, hogy ez a pénz ne kidobott pénz legyen, akkor nem lesz elég az egyszeri SEO audit. Ettől kezdve folyamatosan foglalkozni kell majd a honlappal. Ez viszont már sem anyagilag sem pedig idő / energia ráfordításban nem követel további jelentős forrásokat.

 

A SEO ára szempontjából 2 dolgot különböztetünk meg

 

1. Az egyszeri SEO audittal a honlapodat alapjaiban rendbe tettük, ez volt a keresőoptimalizálás vagy SEO induló költsége, egyfajta befektetés abba, hogy a keresőben megalapozd a honlap pozícióját, melyet csak egyszer fizettél ki.

2. A rendszeres SEO tevékenységnek is van egyfajta költsége – bár ha Te csinálod (amire ha a SEO auditot megrendelted, képes leszel) az idődet fogod rááldozni, nem pénzedet, ha pedig SEO szakember, vagy a cikk író végzi, akkor pedig a pénzedet. Ugyanis ide tartozik a további cikkek publikálása (blog írás) szövegírás. Itt nem kell sem nagy erőfeszítésre, sem nagy költségre gondolni, havi minimum 1 cikk publikálását szoktam javasolni. Természetesen minél többet és minél színvonalasabb cikket publikálsz, annál jobb eredmény érhető el.

 

A SEO ára mennyire éri meg nekünk, vagyis mit kapunk ezért?

 

Tapasztalatom szerint, ha átfogó SEO audit keretében elkezdünk dolgozni egy honlapon, egy éven belül kb. megtriplázzuk a honlap látogatottságát.

Személy szerint én duplázásnál kisebb számot nem tapasztaltam. Triplázásnál nagyobbat viszont többször is.

Az elért eredmény persze sok mindentől függ. Első valódi példaként az alábbi konkrét esetet hoztam, ahol nem egy év, hanem 3 hónap alatt sikerült a honlap organikus (keresőből érkező) látogatottságát meghatszorozni. Igen jól olvastad: a honlapra 6x annyi kattintás érkezett mint az azt megelőző időszakban. Az alábbi grafikon az elmúlt 12 hónapban honlapra érkező organikus (csak a keresőből érkező) kattintások számának növekedését mutatja:

 

 

Neked megérne egy ilyen eredmény 149.000 ft-ot?

 

 

2 hónap alatt a honlapra érkező kattintások száma 6x-osra növekedett az előző periódushoz (előző 2 hónap) képest, és ez természetesen magával hozta a megrendelésszám növekedését. A vállalkozás bevétele 4x-ese lett az előző 2 havi eredménynek.

 

 

Tavaly január-februári eredményekhez viszonyítva a kattintás száma több, mint 8x-osára nőtt, az árbevétel pedig 5x-ösére nőtt.

 

 

Ez akkora mértékű hirtelen növekedés, hogy jelenleg nehézségekbe ütközik valamennyi megrendelés teljesítése, így a honlapot SEO szempontból most nem fejlesztjük tovább. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy magára hagyhatjuk a honlapot. Folyamatosan ellenőrizzük, hogy teljesít a keresőben, hogyan alakul a kattintásszám, ha kell beavatkozunk.

 

Hogy csináltam?

 

Az egyszeri SEO audittal rendbe tettem a honlapot alapjaiban, ezt 2020 október közepére fejeztem be. A SEO audit része – és a SEO lelke – a kulcsszókutatás. A kulcsszókutatás eredménye azt hozta számomra, hogy 3 cikket mindenképp meg kell írnom:

1. Volt egy régebbi cikk a honlapon, ami bár alig néhány mondatos, mégis relatív régóta egészen jól teljesít a keresőben (értsd első oldalon jött a Google találati listáján). Ezt a cikket írtam meg újra, kulcsszóra. Ehhez összeszedtem teljes körűen a cikkhez a legfrissebb információkat, elkészítettem a meta adatokat hozzá és beállítottam a honlapon. Ez volt a SEO audit árában foglalt 1 db SEO cikk (bejegyzés). A cikk 2 hét alatt az 1. találati pozícióra ugrott Google-ben arra kulcsszóra, amire írtam. A grafikonon látható, hogy ez az egy cikk 3 hónap alatt több mint 12.500 kattintást ért el!

2. Egy másik cikk megírásának apropóját az év végének közeledte jelentette, ez SEO szakemberek körében egy ismert technika. Ezt a cikket az audit befejeztével már külön díjazásért írtam meg, költsége 8.900 Ft volt. Ez a cikk 1 hónap után szintén az 1. pozíción van a Google találati listáján.

 

3. A kulcsszókutatásból kijött még egy kulcsszó, mely a honlap témájához és a nyújtott szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódik, bár mint szolgáltatás a vállalkozás ezt nem nyújthatja, de nagy érdeklődés mutatkozik rá ügyfelem szolgáltatását igénybe vevők részéről. A cikk a kulcsszóra amire írtam, a Google találati listáján az 1. és 2. pozíció között ingadozik. (cikk költsége szintén 8.900 Ft)

4. Természetesen nem csupán az új cikkek hoztak plusz kattintásokat. A honlap átfogó rendbetétele, az egyre több külső link és az egyre erősebb pozícióban levő új cikkek a belső linkek segítségével együttesen erősítették a honlapot. A fontos, a szolgáltatást leíró kulcsszavakra, valamint egyéb releváns kulcsszavakra is előrébb kerültek a Google találati listáján a már meglévő aloldalak, illetve az újonnan létrehozott aloldalak úgyszintén. Az óriási kattintásszám növekmény másik része tehát ebből az eredményből származik.

 

Ügyfelem tehát 149.000 Ft-ot, majd pedig 2×8.900 Ft-ot, összesen 166.800 Ft-ot fektetett SEO-ba, kb. 3 hónap alatt. Értékesített szolgáltatásának átlagos értéke kb. 200.000 Ft / db. Egy hónapban a tavalyi év elején átlag 20 darab szolgáltatást értékesítettek, míg ebben az évben januárban és februárban is kb 100 – 100 db-ot ad el, vagyis a havi bevétele most 20.000.000 Ft a korábbi 4.000.000 Ft helyett. Megérte a SEO ára neki? Nem kicsit…

 

Mit mondanál, ha Te lennél a cég tulajdonos helyében: Megérte Neked a SEO ára?

 

Minden bizonnyal. Általában elmondhatjuk, hogy óriási potenciál van SEO-ban, hogy a keresőből származó látogatottságod megnöveld. Persze az eredmény erősen függ attól, melyik üzletágban vagy, szolgáltatást vagy árut értékesítesz, illetve hogy a versenytársaid honlapjai mennyire vannak rendben. A SEO munka minden szektorban eredményt produkál, mert a potenciál ott van, de anyagilag áldozni kell rá. Ha Te nem fogsz, akkor majd jön a konkurenciád és ő igen. Tegyél róla, hogy ez a pénz Nálad landoljon, ne a versenytársadnál!

 

Összefoglalva: Mennyibe kerül ez Neked, vagyis mennyi lesz tehát a SEO ára?

 

1. Az egyszeri audit költsége 149.000 Ft

2. Havi szinten pedig ezt követően 10.000-20.000 Ft -os nagyságrenddel érdemes kb. számolnod. Ez persze lehet, hogy akár a saját munkád díja lesz, mert Te írod majd a bejegyzéseket.

 

Következő cikkemben egy másik esettanulmány segítségével mutatom be, hogy pontosan mennyibe került és mit hozott a SEO tanácsadás ára egy egyéni vállalkozó kisebb honlapján.

 

SEO szolgáltatás valamint a SEO csomagok árát itt tudod megnézni

Honlapkészítés ára