
Leghasznosabb ingyenes SEO eszközök
Nem látod a fától az erdőt??? Azt sem tudod a rengeteg SEO (mi a SEO?) eszköz közül mit használj? Minek van értelme? A SEO szakértők fel tudnak sorolni kb 50-60 féle SEO eszközt, melyek egy része ingyenes, nagyobb része fizetős. Vannak esetek, van az a cég méret, cég típus, melyeknél ezek közül többre is szükség van. Azonban alap helyzetben hatalmas előrelépést tudunk elérni (akár mi magunk is!) a Google találati listájának rangsorában már csak az alapvető ingyenes, bárki által használható néhány eszköz használatával. Az alábbiakban ezeket a nélkülözhetetlen, de ingyenes SEO eszközök-et nézzük meg:
1. Weboldal látogatottságának, helyezésének vizsgálatára:
GOOGLE SEARCH CONSOLE az egyik legsokoldalúbb és leghatékonyabb eszköz az ingyenes SEO eszközök közül. Használatával rálátást kapsz arról, hogy a Google mit gondol a webhelyedről és hogyan látja azt. Segítséget nyújt weboldalad hibáinak felderítésében az indexelési hibák elhárításában, elemzések készítésében, döntéshozatalban.
Ellenőrizhető vele:
- hogy a Google hozzáfér-e weboldaladhoz, annak tartalmához
- weboldalad teljesítménye a Google keresési találataiban, vagyis hányadik a weboldal a rangsorban
- hogy melyek az igazán forgalmat generáló lekérdezések
- hivatkozó webhelyek
továbbá:
- Teljesítményadatokat, valamint részletes kimutatásokat szolgáltat
- figyelmeztetéseket és hibajelentéseket küld
2. Weboldal alapvető tartalmi beállítására:
YOAST SEO PLUGIN: A weboldalad tartalmi SEO beállítására használatos – WordPress bővítmény – mely WordPress alapú honlapoknál nyújt elengedhetetlen és hasznos segítséget. Az alábbi képen látható, hogy mely tartalmi elemek meglétét ellenőrzi oldaladon a plugin (nagyításért klikkelj a képre)
3. Kulcsszókutatás – a “SEO lelke”
Leghasznosabb az ingyenes SEO eszközök között szerintem a Google AdWords kulcsszótervező. Elsőként mindig ezt használd. Használata egyszerű és óriási rálátást biztosít területed kulcsszavaira. Azonban ez után érdemes használni még a többi rendszert is, ami több idő és energia, de az eredmény végül jobb lesz, mert ezek még több és más kulcsszójavaslatot fognak hozni neked.
- Google AdWords Kulcsszótervező (Google AdWords Keyword planner) SEO kulcsszó stratégia kidolgozásához. Statisztikákat jelenít meg az adott kulcsszó havi keresési volumenére, kulcsszójavaslati listát hoz, ami a legfontosabb: relevancia alapján.
- Keyword Tool: Long-tail (long tail = kis keresési mennyiség, de sok ilyen kulcsszó) kulcsszó kereséshez a legjobb eszköz, ABC listát hoz a megadott kulcsszóhoz kapcsolódó kulcsszavakról.
- Übersuggest: Kulcsszókutatáshoz nyújt további ötleteket népszerűségi alapon (Google) és ezeket rendezi könnyen áttekinthető és használható formába.
4. Analitika
GOOGLE ANALYTICS: Népszerű ingyenes, digitális analitikai eszköz. Rálátást nyújt a webhelyed forgalmára és a hatékonyságra. Segít, hogy a megfelelő adatok alapján tudj stratégiai döntéseket hozni és tovább optimalizálni a webhelyed.