A SEO tanácsadás ára kisebb honlapoknál

A SEO tanácsadás ára kisebb honlapoknál

Kisebb honlap estében megtérül-e a SEO tanácsadás ára?

Ezzel a cikkel – az előző cikk (Megéri a SEO ára? c. cikk) folytatásaként egy valós példán keresztül azt mutatom be, hogy megtérül-e a SEO tanácsadás ára kisebb honlapok esetében.

 

Ha az előző cikket nem olvastad (vagy ha igen, emlékeztetőül újra) itt is leírom, mert fontos, hogy pontosan miből áll össze a keresőoptimalizálás költsége.

 

A SEO tanácsadás ára és a munka folyamatának szempontjából is fontos két dolgot megkülönböztetnünk

 

1. Az egyszeri SEO audittal a honlapodat alapjaiban rendbe tesszük, ez a keresőoptimalizálás, vagy SEO induló költsége, melyet biztosan csak egyszer kell megfizetni. Azonban, ez nem feltétlenül lesz elég az eredményhez. Ezen felül szükség lesz még egyfajta, többé – kevésbé rendszeresnek mondható SEO tevékenységre is.

2. A rendszeres SEO tevékenységnek is van költsége – bár ha Te csinálod (amire ha a SEO auditot megrendelted, képes leszel) az idődet fogod rááldozni, ha pedig SEO szakember, vagy a cikk író végzi, akkor pedig a pénzedet. Ugyanis ide tartozik a további cikkek publikálása (blog írás) szövegírás. Itt nem kell sem nagy erőfeszítésre, sem nagy költségre gondolni, havi minimum 1 cikk publikálását szoktam javasolni. Természetesen minél többet és minél színvonalasabb cikket publikálsz, annál jobb eredmény érhető el.

Az egyszeri SEO audit költsége 149.000 Ft, mely magában foglalja

 

  • a honlap mélységi átvizsgálását,
  • hibák kiszűrését és rendbetételét,
  • technikai SEO beállítások elvégzését a honlapon,
  • kulcsszókutatást,
  • belső linkek rendbetételét,
  • 5 db külső linket minimum 10 DA domainekről,
  • 1 db SEO cikk (bejegyzés) megírása képekkel, SEO beállításokkal,
  • webmester eszközök beépítését a honlapba,
  • SEO koncepció kidolgozását,
  • SEO oktatást

A SEO tanácsadás ára – megéri egyáltalán erre költeni?

Az előző cikkben leírtam, hogy egyik ügyfelemnél – egy nagyobb honlap esetében – nagy sikert értünk el, mert 3 hónap alatt sikerült a honlapra érkező kattintás számot meghatszoroznunk. Ez azért inkább kiugró, mint egy szokványos eredmény, nem minden honlapnál lehet ilyet produkálni. Tapasztalatom szerint azonban, ha a SEO audit keretében elkezdünk dolgozni, majd pedig rendszeres SEO tevékenységgel bővítjük tovább a honlap tartalmát és folyamatosan „karban tartjuk” azt, egy éven belül minimum megduplázzuk a honlap látogatottságát.

Én ennél rosszabb eredményt soha nem tapasztaltam, de ennél jobbat viszont többször.

 Az alábbi, valódi példán keresztül azt mutatom meg, hogyan sikerült egy szolgáltatást értékesítő ügyfelem honlapjának látogatottságát közel megtriplázni 1 év alatt. A munka lépési az alábbiak voltak:

 

1. Az egyszeri SEO audittal rendbe tettem a honlapot alapjaiban, ezt 2019 novemberében fejeztem be. Fontos összetevője volt a SEO auditnak – és azután a honlap keresőben elért javuló eredményeinek – egy SEO szakemberek által jól ismert technika, a gyűjtő oldalak létrehozása. Erre azért nyílt lehetőség, mert a honlap a SEO audit idején 2 éves volt már, és kb. 60 db olyan minőségű és mennyiségű releváns tartalmú blog bejegyzéssel rendelkezett, melyet érdemes volt gyűjtő oldalak alá rendszerezni.

2. A 2020-as évet így tiszta lappal és egy rendbe tett honlappal indítottuk. A SEO audit kulcsszókutatásának eredménye alapján a honlap tartalmát releváns cikkek írásával bővítettük, a cél havi legalább 1 db cikk volt. Végül az év során 15 db szakmai cikk került fel a honlapra.

A 600-800 szavas szakmai cikkeket a tulajdonostól származó, témába vágó anyagok alapján én írtam meg kulcsszóra, a tulajdonos szakmailag lektorálta ezeket. Majd feltettem őket a honlapra, képpel, SEO beállításokkal ellátva. A megjelenéstől eltelt pár hét után valamennyi cikk az első oldalas lett a Google találati listáján azokra a kulcsszavakra, amelyekre írtam 15-ből 13 cikk az első 1.-3. pozíción van jelenleg is. Ezzel természetesen rengeteg plusz kattintást hozva az oldalra.

 

Eredmények:

Az alábbi grafikon a keresőből érkező (organikus) kattintás szám alakulását mutatja az elmúlt egy évben

 

Azt látjuk, hogy az elmúlt egy év alatt több, mint 22.000 kattintás érkezett a honlapra. Ez szép szám. De mennyit “tud” hozni egy-egy új cikk, ehhez viszonyítva?

Az alábbi cikk majd 1.400 kattintást hozott

Ez a cikk pedig 9 hónap alatt már több mint 1.000-et.

Az alábbi cikk pedig fél év alatt már 846 db kattintást.

Vagyis elmondhatjuk, hogy egy -egy új cikk átlag 500- 2000 közötti plusz kattintást volt képes generálni ezen a honlapon, ahogy az a fenti grafikonokon látható.

Milyen következtetést tudunk ebből levonni? Egy nagyon egyszerű, de végtelenül hasznos következtetést:

Kb. 10 db, körültekintően kiválasztott, kulcsszóra jól megírt, SEO beállításokkal ellátott cikkel meg tudjuk duplázni a honlapunk forgalmát egy év alatt. Még akkor is, ha nem új honlapról van szó, hanem 60-nál is több korábbi cikket tartalmazó több éves, már “beállt” honlapról beszélünk.

Az alábbi grafikon azt mutatja meg, hogy az utóbbi 3 hónapban az előző év azonos időszakának 3 havi adatához képest hogyan alakult a honlapra érkező kattintások száma. Látható, hogy az azonos időszakhoz képest 1 évvel később a kattintásszám 2,8-szorosára nőtt.

 

A SEO tanácsadás ára a bevételhez viszonyítva

Ügyfelem tehát 149.000 Ft-ot, majd pedig 15×8.900 Ft-ot, összesen 283.000 Ft-ot fektetett SEO-ba, kb. 1 év alatt. Egy hónapra vetítve ez kevesebb mint 25.000 Ft.

Értékesített szolgáltatásának átlagos értéke éppen ennyi, kb. 25.000 Ft / db.

Abban az esetben, ha havonta 1 db szolgáltatásnál többet értékesített – ami biztos, hiszen ő ebből él – neki már mindenképpen megérte a SEO szolgáltatás ára. Főleg úgy, hogy ezzel a „befektetéssel” a korábbi kattintási forgalmát egy éven belül közel megtriplázta.

SEO szolgáltatás valamint a SEO csomagok árát itt tudod megnézni

Honlapkészítés ára

Szerző: Lakatos Julianna SEO szakember. 2021.03.09. Seoexpert.hu